jump to navigation

Dienst op zondag 22 augustus 2010

Posted by Dick van Tol in Airport Library, Uncategorized.
Tags:
trackback

Takenpakket

Vandaag, een zondag (gelukkig een somber weertje), had ik dienst op Schiphol. Twee uur lang heb ik in Airport Library gewerkt, plus anderhalf uur reistijd. Als eerste telde ik het aantal bezoekers op het moment dat ik aankwam. Daarna heb ik opgeruimd. Dat omvat het rechtzetten van de stoelen, het verzamelen van rondslingerende boeken, het weggooien van eigen boeken en folders die bezoekers hebben achtergelaten en het rechtzetten van de boeken in de kasten. Vervolgens heb ik alle apparatuur gecontroleerd en voor onze technische beheerders genoteerd welke onvolkomenheden er nog zijn, zo vlak voor de officiële opening. Tenslotte heb ik een aantal bezoekers van verschillende nationaliteiten gesproken en zonodig geholpen. Het zijn geschikte momenten om over de bibliotheek te vertellen en onder meer duidelijk te maken dat Airport Library van de openbare-bibliotheeksector is en niet van Schiphol en wat het doel van de bibliotheek is. Ik sprak relatief veel kinderen en jongeren, die zich vrijwel allemaal op de iPads storten.

Aantal bezoekers

Er waren op elk moment gemiddeld 10 bezoekers in de bibliotheek, maar omdat de meeste mensen niet langer dan 10 minuten blijven — ze kijken vooral wat er zoal is — waren er gedurende mijn aanwezigheid in totaal zo’n 60 mensen. Bij onze buurman, Bols Exprience, zag in die tijd één bezoeker: nota bene een bibliotheekbezoeker die mij eerst vroeg wat “dat” nou was. Hij kwam me na zijn bezoek nog even vertellen dat het wél leuk is. Ik moet ook nog eens goed gaan kijken. 

Vertrek

Het is erg leuk om dienst in Airport Library te hebben; ik had zelfs moeite om weer te vertrekken. Er kwamen voortdurend nieuwe bezoekers, die ik graag even had aangesproken.

Reacties»

No comments yet — be the first.

Geef een reactie

