jump to navigation

Een fan in de VS 24 januari 2013

Posted by Dick van Tol in Airport Library, Stationsbibliotheek.
Tags: , ,
trackback


Vlag VS hartSinds 2011 heb ik contact met Kathy Dempsey, Amerikaans publicist op het gebied van marketing van bibliotheekdiensten. Ik ben niet de enige, want doordat zij een bewonderaar is van het innovatieve Nederlandse bibliotheekwerk, richt zij zich al langer op ons land.

In 2011 was ze in Nederland voor een bijeenkomst van DOK en wilde ze Airport Library bezoeken. Aanleiding was haar verbazing over de enorme publiciteit die de opening van deze bibliotheek in de VS kreeg (o.a. The New York Times en National Public Radio). Ze liet echter haar paspoort in haar hotel in Rotterdam liggen en alleen haar man kon toen met mij mee om Airport Library te bezichtigen. Kathy schreef alsnog een artikel op basis van het interview dat ze mij vóór de douane wel kon afnemen.

Medio vorig jaar vroeg ze me of ik zelf een artikel wilde schrijven over de Bibliotheek op het station, dat recent verschenen is – online en in de papieren Marketing of Library Services.

Daarnaast heeft ze eerder deze maand een blogpost geschreven over enkele bibliotheekvoorzieningen in verschillende landen die nadrukkelijk naar de klant toe gaan. Waar ik van gloei is de zin: “I must start in the Netherlands, because I think their innovation is beyond compare”. Vervolgens behandelt Kathy Airport Library, de Stationsbibliotheek en de Strandbibliotheek.

Reacties»

No comments yet — be the first.

Geef een reactie

